Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Paní Walló, mám radost, že čtu konečně (!) recenzi dabingu, která sedí, něco nám laikům osvětlí a přitom neuráží nikoho, jen mírnou cestou kritizuje slabá místa někoho, kdo svou práci buď dělat neumí, anebo umí, a odflákl . Ať už z jakýchkoliv důvodů, dokonce třeba i na pokyn shora. Nejde o příběh, ten si filmaři mají právo vymyslet jak chtějí. On Tutanchamón byl poměrně nevýznamný faraón (např. ve srovnání s Achnatonem) a nejvíc ho proslavila nevykradená hrobka. Vzápětí po jejím objevení nastaly ovšem fabulace - tajemná kletba faraóna, dost dlouho trvalo, než se sjednotili odborníci na tom, proč vlastně zemřel tak mlád. Dojemný věneček lučního kvítí na katafalku - to musí každého scénáristu odnést do říše fantazie. Nic proti tomu, ale dost mě mrzí, jak se s příběhem nakládá pro film. Tedy v poslední době. Mě se např. velice líbil film Ve službách papeže - dokonce i s dabingem. Jinak nejraději sleduji otitulkované originály. Už kvůli hereckým výkonům velikánů. Úplně učebnicový příklad byl Cyrano s G. Depardieuem - tam jednoznačně preferuji originál, prostě proto, že je tam skvělý herecky. S takovými se bohužel Tutanchamón opravdu rovnat nemůže. Potěšilo mě Vaše zamyšlení, laskavý tón - a nejvíc drobné detaily, které opět odkrývají práci skutečně dobrého dabingu. Přeji hodně zdraví a děkuji. :-)

0 0
možnosti
Foto

Jak jsem uviděl Egypťany pooblékané do tureckých kaftanů, tak jsem se přestal dívat.

1 0
možnosti
  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 672x
Jsem dabingová režisérka, překladatelka a spisovatelka. V letech 1969 - 2003 jsem se věnovala autorskému dabingu (překlad, úprava, režie), v němž jsem navázala na práci svého otce K. M. Walló, podílela jsem se na vzniku tzv. klasické české dabingové školy. V současnosti se věnuji pedagogické činnosti, překladům a vlastní tvorbě.

Za ta léta, co se zabývám dabingem (skoro padesát, hrůůůza), jsem vyslechla spoustu debat o tom, zda dabing ano či ne, zda je řemeslem či uměním, a tak dál. Věčně opakované volání po odborné kritice zůstalo bez výsledku. Je nejvyšší čas - spíš deset minut po dvanácté - pokusit se o odborně podloženou kritiku dabingu.

http://www.olgawallo.cz/

https://www.facebook.com/Olga-Wall%C3%B3-607478796066819/

Seznam rubrik